Google+

tisdag 12 november 2013

Falsk matematik!

För ett tag sedan var jag med i en tävling där vinnaren fick en massa kosttillskott. Jag vann inte, men jag fick ett presentkort på 500 kr. Inte helt fel. Tack alla som röstade på mig! Presentkortet kom igår och jag fick direkt in på Milebreaker.com för att lösa det. Jag la en vara i kundvagnen och klickade mig vidare till kassan. Allt gick väldigt smidigt, som det brukar kunna göra vid e-handel. Men när jag knappade in koden för presentkortet blev jag lite fundersam. Det kändes liksom som att det var nåt som inte riktigt stämde? Vad säger ni? Är det bara jag som inte kan räkna?

Falsk matematik!
Jag skickade ett mail till dem och frågade lite försynt hur de tänkte. Svaret jag fick var, "Ledsen för det!
Det blir så pga att momsen läggs på i fel skede. Vi jobbar på att få ordning på det. Verkligen sorry, hoppas det är ok?". Rent spontant så tycker jag inte att det är ok. Visst, det handlar bara om 5,18 kr, men det är en principsak. Hur blir det om de gör så där vid varje transaktion? Dessutom ska det väl inte vara så svårt att få till en fungerade webshop, speciellt med tanke på att Milebreaker ingår i cdongroup som bland annat utgörs av Gymgrossisten, tretti.se och CDON. Men, efter några minuter fick jag ett svar till, "Såg nu att det var ju inte frågan om några kronor utan mer. Såklart ska du inte betala det! Ska kolla upp!". Nu avvaktar jag för att se vad de kommer fram till. Det borde ju inte vara särskilt svårt att ta rätt betalt, eller? 

Hur som helst. Förra veckan drog jag igång med träningen igen efter att ha vilat en vecka för att låta den sega halvförkylningen försvinna. Första passet förra veckan gick sådär, fick avbryta efter några set, men jag provade igen på tisdagen och det gick bättre. Fredagens pass kändes bra och avklarades utan problem. Förutom de tre styrkepassen blev det cykling till och från jobbet, så jag är nöjd med veckan. 
Nu har jag påbörjat en ny vecka och körde första passet igår. Jag hade egentligen tänkt att bara köra på enligt planen, men bestämde igår att jag ska kliva tillbaka en vecka eftersom jag faktiskt vilade en vecka. Jag behöver nog en vecka till på nuvarande nivå innan jag går vidare, nästa ökning innebär 5 extra set (förutom chins) sen sker det en ökning till redan veckan därpå. Jag kan nog behöva lite tid att komma ikapp om jag ska fixa ökningen. Hur som helst så körde jag ett BRAK-pass igår:

10x20 Armhävningar
10x25 Sit-ups
4x12 Chins
10x15 Dips

Det gick bra och relativt lätt. Jag gjorde 10 varv varav fyra med chins. Jag började med chins första varvet och därefter vartannat varv tills jag gjort chins fyra gånger. 
Måste ju hålla koll på varven på nåt sätt!
I går tyckte jag att det kunde vara dags att börja springa lite igen. Det har inte blivit så mycket av den varan sen jag började känna mig förkyld. Nu ska jag sätta igång med det igen och se om det håller. Förhoppningsvis blir jag inte sämre igen. På schemat var det dags för en runda på 6 km, men det blev bara 5,34. Min 6 km-runda går inte så bra att springa nu när det är snö ute, så jag får hitta på en ny. Ha en bra dag!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar