Google+

lördag 16 november 2013

I love it when a plan comes together!

Nu när veckans sista planerade träning är avklarad så kan jag konstatera att jag faktiskt gjort allt enligt plan. Det känns skönt att få till en bra vecka efter lite uppehåll för förkylning och vila. Jag bytte plats på ett par av löppassen och har kanske inte sprungit fullt så lång som det var tänkt, men det känns bra ändå. Jag tror ändå att den planerade löpningen är lite mycket i och med att jag cyklar också. Så det blir vad det blir.

Idag var det dags att träna lite kettlebell igen, enligt planen i alla fall. Jag tänkte att ett kort men intensivt pass skulle sitta fint som lite uppvärmning inför en trevlig löptur. Passet bestod av fyra varv med där jag gjorde fyra övningar direkt efter varandra med två 16 kg kettlebells. Kort vila mellan varven. Tredje varvet försökte jag göra 8 repetitioner men det blev för jobbigt, så sista varvet ökade jag bara till 6. Gissar på att passet tog ca 15 min. Passet såg ut så här:

Varv 1,2:
5 Double Clean
5 Double Push Press
5 Benböj
5 Push Press

Varv 3:
8 Double Clean
8 Double Push Press
8 Benböj
8 Push Press

Varv 4:
6 Double Clean
6 Double Push Press
6 Benböj
6 Push Press

Under tiden som jag tränade lyssnade jag på 2112 med Rush på vinyl. Inte helt fel!

2112 på vinyl, det e grejer det!
Så fort jag var klar med kettlebellpasset stack jag ut och sprang en mil, som var ganska jobbig. Det var ett tag sedan jag sprang en mil, dessutom var rundan ganska backig. Inte så många backar, men ganska långa och sega. Men nu när jag är klar känns det bra. Nästa vecka kan jag se fram emot lite värre BRAK-pass med ytterligare 5 set per pass. Det ska bli intressant att se hur det känns. Passet borde ta närmare en timme att genomföra. Kräver nog lite uthållighet skulle jag tro.

Nu blir det till att göra den sista städningen runt huset innan vintern kommer på riktigt! Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar