Google+

fredag 8 november 2013

Blända av till halvljus!

Då är det fredag igen, inte helt fel! I går var mer eller mindre en vilodag, det blev i alla fall ingen styrketräning eller löpning. Däremot så blev det cykling till och från jobbet, vilket räcker ganska bra efter en veckas förkylningsvila. Tanken med den här veckan har varit att komma igång med styrketräningen och cyklingen. Om det känns som att jag är återhämtad så kommer jag sätta igång med löpningen nästa vecka, däremot så kommer jag nog inte hoppa in i programmet på rätt vecka utan ta vid där jag slutade. Jag kommer alltså ligga lite efter med löpningen, men det finns utrymme i planen för lite omplanering. Den här veckan har det blivit cykling till och från jobbet fyra av fem dagar och det är jag nöjd med. Det är tyngre att cykla på vintercykeln så jag kan behöva en liten övergångsperiod där jag vänjer mig, under tiden tänkte jag lugna ner löpningen lite. Idag tog det ca 30 min att cykla till jobbet, vilket är några minuter långsammare än med min racer under samma förhållanden. Hem brukar skillnaden vara större, särskilt om det är motvind.

Jag tog mig i alla fall till gymmet, trots dimma och bilister som envisas med att inte blända av till halvljus. Väl på plats upptäckte jag att jag glömt mina lurar så jag fick köra mitt pass till de plågsamma tonerna av gymmets tråkiga spellista. Som tur är så har jag en förmåga att stänga ute det mesta när jag tränar, så det gick ganska bra ändå. Men det är hemskt vad det spelas värdelös träningsmusik på gymmet ibland. Huvva!!! Jag slutförde i alla fall mina set. Inget nytt sen sist, samma pass som i onsdags. Nästa vecka blir det däremot lite mer.

Dagens pass:
10x20 Armhävningar
10x25 Sit-ups
4x10 Chins
10x15 Dips
Tid: 43 min

Nästa vecka är det följande som gäller:
15x20 Armhävningar
15x25 Sit-ups
4x12 Chins
15x15

Det känns som att det kan bli lite jobbigt, om inte annat så kommer det att ta en stund att köra passen. Men det är bara att köra på, får kanske gå upp lite tidigare bara. Hur svårt kan det vara?!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar