Google+

fredag 22 november 2013

Jobbigt värre

Efter att ha varit hemma i två dagar och vabbat, lite feber och allmän förkylning, så är jag tillbaka på jobbet igen. Under de två dagarna med vab så har jag inte tränat så mycket, det blev en löptur på 8 km i onsdags. Jag sprang på kvällen och det märktes att jag inte rört så mycket på mig under dagen eftersom det kändes mycket lättare än de dagar då jag cyklat 2,6 mil innan. Även om det är uppdelat på två pass á 13 km så är benen ganska trötta framåt kvällen. Det gick inte våldsamt fort men det kändes ganska lätt. Banan har ett par långa uppförsbackar som drar ner tempot en del. Igår blev det inget tränat alls. Däremot så blev det middag på stan med jobbet. Väldigt trevligt att få komma iväg och äta lite gott. Så här dagen efter känns det dock som att det kanske inte var helt optimal uppladdning inför ett tidigt pass på gymmet. Vet inte om det var huvudrätten, efterrätten eller lösgodiset efter som gjorde det, men jag var ganska tung i magen i morse, så det var jobbigt att styrketräna. Jag gick ut hårt, som jag brukar, och körde på tills jag började känna mig lite halvkass. Jag tänkte ett tag att jag kanske skulle behöva bryta, men jag tog en liten paus och fortsatte igen efter en stund. Med lite vilja och pannben så slutförde jag passet. Så här efteråt känns det riktigt bra att jag slutförde passet. Det är skönt att inte behöva bryta. Däremot så ligger jag ett pass back den här veckan. Normalt sett brukar fredagens pass vara veckans sista BRAK-pass, men eftersom jag var hemma i onsdags så blev det inget då. Jag tycker det är enklare att göra det på gymmet, det finns en chinsstång och inget som distraherar. Jag ska dock försöka göra det tredje passet i helgen, vid lämpligt tillfälle. Hur som helst så såg dagens pass ut enligt nedan.

15x20 Armhävninga
15x25 Sit-ups
4x12 Chins
15x15 Dips

Minnesanteckningar
Förhoppningsvis får jag till ett likadant pass nån gång i helgen. Om jag är smart så kör jag det i morgon så att jag får en dags vila innan det är dags att köra igång igen på måndag. Jag funderar på att börja köra BRAK-passen på lunchen istället. Jag känner att nu när passen tar minst en timme så blir det lite väl jobbigt att köra direkt på morgonen. Det borde bli lättare att hålla ut om jag låter kroppen komma igång ordentligt. På måndag är det dessutom dags för en ökning igen, vilket eventuellt kan bli ganska jobbigt. Men det märker jag när det är dags!

Musiktips:



Vad blir det för träning för övriga idag då?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar