Google+

fredag 20 september 2013

Misty Morning Mountain Hop

Först och främst så ber jag verkligen om ursäkt för att jag inte skrev något inlägg igår. Jag förstår att ni måste ha undrat vad som hänt. Ni kan vara lugna, det har inte hänt något, jag vara bara lat och struntade i att skriva. Däremot så genomförde jag mina pass igår, utan problem. Igår var det det en styrketräningsfri dag så det blev bara tre pass. Cykling till och från jobbet (totalt ca 26 km) och ett löppass på lunchen. Det blev en tur runt Krokom på ca 5 km.

Idag har det hittills blivit cykling till jobbet och ett pass på gymmet (BRAK). Innan jag kan ta tag i fredagsmyset så ska jag cykla hem och springa en liten sväng. Det regnade inte när jag cyklade till jobbet men däremot så var det ganska dimmigt på sina ställen. Ganska häftigt att se hur dimman ligger som ett täcke över landskapet.
Misty Mountain
 När jag väl kom till Dvärsätt så cyklade jag in i dimman, inte lika häftigt, mest kallt och fuktigt.
Misty Morning

Nu när jag börjar närma mig slutet på de första nio veckorna (period 1) av styrke- och löpträningen blir det mer och mer av allt. De kommande tre veckorna är slutspurten på Period 1 och innebär en ökning av BRAK och löpning. BRAK-passen kommer se nästan likadana ut under de tre kommande veckorna:

Vecka 7-8:
6 x 30 Armhävningar
6 x 30 Sit ups
2 x 10 Chins

Vecka 9:
 6 x 30 Armhävningar
6 x 30 Sit ups
3 x 10 Chins

När det gäller löpningen så orkar jag inte gå in i detalj här, kolla under Träningsprogram så får ni se. Någon som har någon kommentar om upplägget i stort? Nu har jag kört det i 6 veckor och det verkar funka fint för mig i alla fall. Någon som är sugen på att testa?

Titellåtar:



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar