Google+

måndag 2 september 2013

En vinge, utomhusgym och cykel-alkisar

Alldeles nyss påminde min telefon mig om att det var dags att springa och styrketräna. Då var det extra skönt att redan vara klar med det! Det är alltid trevligt att ligga före planeringen. Idag är första dagen på den här veckans tjänsteresa, den här gången är det dags att utbilda lite. Hoppas att de gamla takterna sitter i! 

Jag tycker det är lite knepigare att träna när jag är på resande fot, det är inte alltid det finns tillgång till gym och finns det så är de oftast inte så välutrustade. Oftast står det på hotellets hemsida vad som finns och då kan jag förbereda mig. Oavsett vilket så funkar det bra att ha ett program med kroppen som belastning. Det går ju att köra på rummet, och om packningen är tung så är det ju bara att sätta igång och lyfta. När det gäller löpning så är det egentligen bara att sticka ut och springa, hur svårt kan det vara. Idag kom jag till hotellet i ganska vettig tid så jag stack ut och sprang en sväng längs med kanalen här i Linköping. Det är ju en ny vecka och programmet sa att det var dags för en tur på 5 km. Längs med kanalen hittade jag till och med ett enkelt utomhusgym, bestående av en chinsstång, en lutande bänk för sit-ups och nåt trasigt som kan ha varit en grej för ryggresningar. Men det enda jag egentligen behövde var chins-stången. Jag tog därför en paus och körde delar av styrketräningen direkt. 

Dessutom verkade det som att stadens alkisgäng hade nåt slags möte precis bredvid. Jag funderade på att ta bild på dem också men bedömde att det kanske var bäst att inte reta upp dem. Varför då undrar ni kanske? Jo, för att de var ca 10 st, hade cyklar och de hade minst två stora hundar. Inga man vill reta upp precis! Dessutom mötte jag två till cykelburna alkisar på väg till mötet när jag började springa igen! Tillbaka på hotellet passerade jag törstig och hungrig genom konferensdelen och råkade få med mig en chokladboll, inte snällt att lämna sånt framme när det passerar trötta konsulter! Men jag svär att den kom rakt mot mig! Det var självförsvar!
Ett par minuter senare var jag tillbaka på hotellrummet där jag gjorde de sista övningarna (det kan vara så att jag smakade lite på chokladbollen innan). Nu är jag i alla fall klar med träningen och tänkte slappa framför tv'n. Det är ju dock mest skit på tv, tur att tv'n kan läsa USB-minnen. Då visar den precis det jag vill se! 

Just det, dagens träning:
5 km löpning
5 x 25 Armhävningar
5 x 25 Sit-ups
3 x 5 Chins

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar