Google+

fredag 27 september 2013

Winter's coming... och en lila bläckfisk...

Idag fick jag ett trevligt paket med posten. Visserligen något jag själv beställt, men det är alltid trevligt med paket. Sist jag cyklade till jobbet i ösregn så att fötterna blev genomblötta och svinkalla beställde jag skoöverdrag till cykelskorna och vinterstrumpor för att vara riktigt säker. Sen dess har jag provat att cykla i temperaturer runt nollan och det var inte så varmt det heller. Idag fick jag min beställning och jag ser fram emot en varm och skön cykeltur hem, åtminstone för mina fötter. Det blev ett par GripGrab Arctic-skoöverdrag och ett par vinterstrumpor från samma tillverkare. Måste ju bli hur bra som helst! Förutom det beställde jag även ett signalgult och reflexutrustat regnöverdrag till min Osprey Talon 22 (ryggsäck alltså). Självklart är överdraget från Opsrey, matchande grejer är ju ett måste! Dessutom vet jag att det passar och är bra när det kommer från dem!
Skoöverdrag och vinterstrumpor från GripGrab! Hej tåbira!!!
Hur har det gått med träningen den här veckan då? Det har ju varit lite klent med inlägg. Det har gått över förväntan. Jag har känt mig lite halvkrasslig plus att jag har varit hemma och vabbat tre dagar. De dagar jag har vabbat har jag ändå lyckats genomföra mina pass. I måndags var jag hemma men sprang och körde styrketräning på kvällen. I tisdags var jag på jobbet så då tränade jag som vanligt, två cykelturer, ett kettlebellpass och löpning. I onsdags han jag cykla till jobbet, men fick vända för att vabba igen. Däremot fick jag ju cyklat och körde styrkepasset på kvällen istället. Igår, torsdag, var jag hemma och vabbade, men sprang en runda på 8 km och bortsett från cyklingen så var det inget annat inplanerat. Fördelen med att vabba är att man får hitta på roliga saker, som att leka med lera. Hade jag släppt en psykedelisk rockplatta skulle detta vara omslaget tror jag!

Octopus & Skull
Idag cyklade jag som vanligt till jobbet och körde ett styrkepass på gymmet innan jobbet. Jag har nåt skit i kroppen, en förkylning som vägrar bryta ut eller försvinna. Jag har ju inte direkt tagit det lugnt i veckan så den borde ju bestämma sig för hur den ska ha det. I vilket fall som helst så var det tungt idag, men jag slutförde mina set! Det är ju ingen som gör det åt mig! Den här veckan har jag ökat på styrketräningen, så idag gjorde jag följande:

6 x 30 Armhävningar
6 x 30 Sit-ups
2 x 10 Chins

Om jag känner mig någorlunda fräsch när jag kommer hem så ska jag även springa en sväng. Får se hur det går med misstänkt infektion och halvtaskig uppladdning! Normalt sett så brukar jag inte ta någon fikapaus på eftermiddagarna utan bara koppla av med lite tramsbloggande. Men idag gjorde jag ett undantag, inte varje dag det bjuds på tårta!

PWO (Pre Workout)!!!



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar