Google+

onsdag 25 september 2013

Krokom tur & retur och 2 x 180 g vinyl

Dagen började som så många andra dagar. Jag klev upp, åt gröt och cyklade till Krokom. Jag hämtade ut gymkortet på kontoret, steppade bort till gymmet i mina cykeldojor och klev in genom dörren. Det kändes skönt att komma in i värmen, mina händer och fötter hade inte riktigt klarat av cykelturen i minusgrader utan kändes nu som isbitar. Men väl på gymmet tänkte jag få upp temperaturen i kroppen igen med lite armhävningar, sit-ups och chins. Det var när jag stod på entrémattan som telefonen ringde. Det var Anna som upplyste mig om att jag behövdes hemma för att vabba. Det var bara för mig att vända i dörren och cykla hem igen. Fördelen med att åka innan barnen har vaknat är väl att om jag behöver vabba så får jag ändå gjort dagens cykelträning! Alltid något, eller hur? Jag anlände hem och spenderade dagen med barnen. Inte helt fel!

När Anna väl kom hem pep jag iväg till macken i Lugnvik och hämtade ut ett stort brev innehållandes 2 x 180 g vinyl, Dream Theaters nya för att vara exakt. Jag har inte tagit bort plasten än, får se när jag gör det! Det ingick även ett signerat kort eftersom jag förbeställde plattorna från Ginza, tack för det Dream Theater! 



Efter turen till Lugnvik rev jag av dagens styrkepass. Med andra ord så har jag fullföljt dagens träning trots vab! Det är jag helt klart nöjd med. Självklart blev det träning till tonerna av Dream Theaters nya, dock inte på vinyl utan via Spotify. Nu ska vi ta tag i hemmet och ikväll blir det förhoppningsvis lite lugn och ro. I morgon blir det vab igen. De ska hållas hemma resten av veckan, vi vill ju inte sprida nåt vidare! 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar