Google+

torsdag 12 september 2013

In i dimman

Nu är jag faktiskt lite trött. Jag var i och för sig trött redan när jag hade cyklat till jobbet i morse men lyckades vila upp mig lite under förmiddagen innan det var dags för lite träning på lunchen. Cykeltiden var inte den trevligaste med på grund av rejäl dimma. Fuktigt och kallt! 



Jag hade bestämt mig för att springa på lunchen och hoppade därför över fikat vid 9 för att inte ha för mycket som skvalpade runt i magen. Den planen sket sig dock eftersom det bjöds på tårta vid 10:45. Men jag tänkte att om jag sticker ut innan den hunnit landa ordentligt så skulle det nog gå bra. Det gjorde det också. Jag sprang ca 7 km med en lite bit tårta som uppladdning, helt ok. Men jag ska nog inte göra det till någon vana, tårta passar nog bäst efter träning. Löpningen var ganska jobbig, benen var trötta efter morgonens cykling så det var trögt att komma igång. Men när jag väl sprungit en stund gick det ganska bra. Det blev en tur runt skidspåren vid Nyhedens skola i Krokom. Helt ok terrängspår med ett par backar. 

Eftermiddagens cykeltid hem var också ganska jobbig, uppförsbacke och motvind, men det gick det också. Nu är jag som sagt ganska trött och tänker inte göra så mycket mer. Fika lite kanske och slappa i soffan. Hushållet är ju dessutom fixat också!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar