Google+

tisdag 17 september 2013

Det finns inget dåligt väder... bara dålig tyska

Idag var det typiskt sånt där dåligt väder som kanske inte hade varit så dåligt om jag hade haft bättre prylar. Det hänger ju trots allt på prylarna. Speciellt så märkte jag vad den svagaste länken i min utrustning är. Det är mina cykelskor, just för tillfället i alla fall. När jag har fixat det problemet så lär det vara någon annan pryl som är sämst och så kommer det fortsätta tills jag är nöjd eller pank. Förhoppningsvis blir jag nöjd.

Idag när jag cyklade till jobbet så var det som sagt typiskt dåligt väder. Jag hade regnkläder på mig och stänkskärmar på cykeln som tar den värsta skiten. Men, eftersom vattnet rinner längs benen ner i skorna och stänker upp från vägen på skorna så blev de genomblöta (eller durch nasse, som tysken säger, enligt google translate i alla fall). Jag hade dock tänkt till lite och stoppat ner fötterna i plastpåsar, så de blev inte durch nasse. Däremot så blev de svinkalla (eller schwein kallte). Men schwein kallte är ju bättre än durch nasse und schwein kallte! Framförallt så är alt det där bättre än durch fall... men nu kom jag av mig. Det hela ledde till att jag idag beställde lite pryttlar från en sån där butik på internet. Jag beställde vattentäta överdragsskor, vinterstrumpor och ett väldigt synligt och reflekterande överdrag till min ryggsäck. Jag hoppas på snabb leverans så att jag slipper fler durch nasse und schweinkallte füße!!!

Trots schweinkallte füße så tog jag ett pass på gymmet direkt på morgonen. Det bidde lite kettlebell idag, pass 1 ifall ni undrar. Det blev svingar, stötar, vindmöllor, knäböjar, blandande småhopp och en och annan vinkelvolt... kanske inte så mycket av de två sista, men jag var sugen. Jag avslutade med två omgångar Macebell 360. Jag stod och svingade en 10 kg tung stång runt huvudet. De flesta lär nog tro att jag är halvgalen, men så får det vara. I vilket fall som helst så tog det bra på axlarna. Skulle egentligen ha sprungit en sväng idag, men jag är själv hemma med barnen, så det blir inget sånt idag. Det får bli i morgon istället! På tal om i morgon, då skulle jag gärna haft min senaste beställning. Det ser ut att bli blött...


Men kvällen bjöd på konstiga moln och fina färger!



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar