Google+

fredag 27 september 2013

Torra fötter, de' e' nice!

Idag blir det tätt mellan inläggen, måste ju ta igen lite. Jag har nu tagit mig hem efter dagens arbete. Jag fick möjlighet att prova mina nya skoöverdrag från GripGrab under cykelturen hem. Vattentäta och varma var egenskaper som tilltalade mig när jag inhandlade dem. Eftersom det faktiskt regnade när jag cyklade hem så var det ett perfekt tillfälle att testa dem. Jag drog på dem och slängde mig på cykeln. Självklart körde jag igenom första bästa vattenpöl för att verkligen testa dem. De blev ganska fort blöta på utsidan och i och med att vägen var blöt så stänkte det på dem under hela turen hem. Fötterna höll sig överlag varma under hela turen, dock blev det lite kallt om tårna, trots överdrag och varma strumpor. När jag tog av dem så var de helt torra på insidan förutom längst fram vid tårna. Det verkar som att det trängt in vatten på undersidan via öppningen för pedalklossen på skorna. De har inte släppt igenom nåt vatten utan det har krupit in underifrån. Fukten gjorde att det blev lite kyligt längst fram, men det trängde aldrig in i skon så fötterna i sig var torra. Överlag så var det en avsevärd förbättring jämfört med genomblöta skor och fötter! När vintern kommer och det blir torrt så tror jag att de kommer vara varma och sköna.

Samma bild, en gång till! 
Väl hemma bytte jag om och sprang en tur på ca 5 km. Det gick i 4 min-tempo så jag är nöjd. Nu är jag klar med dagens träning och om jag inte blir förkyld så är det bara ett kettlebellpass kvar i morgon sen är veckan avklarad! Ganska nöjd faktiskt.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar