Google+

lördag 14 september 2013

Heavy Metal, Findus och Curry

Idag är nästan en vilodag. Än så länge innebär lördagar (inom ramen för träning) att jag bara har ett kettlebellpass att genomlida. Jag hoppade över det förra helgen och åkte på utflykt i Åre istället. Strängt taget säger planeringen 1-2 kettlebellpass i veckan, men två pass ska inte vara så svårt att få till. Idag vaknade jag och kände mig pigg så det var självklart att köra ett pass idag. Det var riktigt skönt att köra ett pass idag. Det var jobbigt men inte för jobbigt. Det verkar som om träningen har gett resultat. Om ni råkar ha tillgång till Kettlebells (och vet vad ni håller på med) så tycker jag att ni ska testa. Jag tycker personligen att den jobbigaste övningen är snatchen. Det är fem set som bränner skönt på slutet. Resten av programmet är också jobbigt, men inte lika jobbigt som snatch-delen. Testa själva och lämna en kommentar om hur det kändes!


Efter träningspasset kändes det helt rätt att äta lunch och därefter mysa en stund i soffan med Irma och titta på Pettson och Findus. Därav Findus i rubriken. Men ni kanske undrar var Curry kommer ib i bilden? Åt jag kanske curry till lunch eller tänker jag laga nåt med obsens mängder curry i till middag? Inget av det. Det är inte så värst långsökt. När min kära fru sprang runt och städade och fixade tvätten lyssnade hon på musik. Då kom en låt från musikalen Rocky Horror Picture Show och jag blev tvungen att kolla in klippet på tuben. Jag är ingen musikalfantast, snarare tvärtom, men den musikalen gillar jag. Mest eftersom den är helt skruvad. Framförallt så gör Tim Curry en intressant insats i filmen. Se och njut!

Rocky Horror Picture Show

Eftersom jag var ganska seg med att publicera det här inlägget så han jag även kapa ner häcken på framsidan, vilket visade sig vara ganska jobbigt efter ett kettlebellpass. Så det blev på sätt och viss ett pass till idag och jag är inte färdig. nu ska alla grenarna bäras bort också. Kul! Hoppas ni har gjort nån nytta idag också! 


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar