Google+

fredag 6 september 2013

Åter i republiken!

Då var det fredag igen och ännu en underbar arbetsvecka lider mot sitt slut. Trots tjänsteresa under tre dagar har jag lyckats hålla planen och det är jag nöjd med. Idag tror jag till och med att jag vågar ta ut segern i förskott och skriva innan jag är helt färdig, men jag är ju så gott som klar! Dessutom så blev det inget skrivet igår trots att jag tränade. Torsdagar är ju annars mer eller mindre en vilodag, bortsett från cyklingen till och från jobbet. Men eftersom jag hade lite ogjord träning sen turen till Linköping så tog jag igen det igår. Jag började dagen på gymmet där jag körde Kettlebellpass 1 följt av två överblivna set armhävningar och sit-ups (de jag borde gjort i tisdags). Idag känner jag mig en aning seg i benen och har en antydan till träningsvärk i benen.

Idag har jag än så länge cyklat till jobbet och varit en sväng på gymmet. Idag var det dags för lite styrketräning utan vikter. Jag är nu inne på vecka 5 av Navy SEAL-programmet. Det har varit samma antal set och repetitioner under två veckor så idag gick det relativt enkelt. Nästa vecka så är det dags att öka igen, får väl se hur bra det går. Hur som helst, dagens pass såg ut så här:

5 x 25 Armhävningar
5 x 25 Sit-ups
4 x 6 Chins
bonus (ett par starndövningar):
2 x 10 Triceps press
2 x 12 Biceps curls

Idag är det för övrigt fint väder så det var en fröjd att cykla till jobbet. Var tvungen att pilla fram mobilen och ta en liten bild. Medans jag höll på att fippla tillbaka telefonen i fickan blev jag passerad av Hasse.


Det som kvarstår av dagens träning är en lite löprunda på ca 5 km som jag ska försöka klämma in nån gång under dagen. Troligtvis blir det ikväll eller kanske direkt efter jobbet. Men den rundan är ju så gott som redan sprungen! Däremot så kommer cykelturen hem att bli lagom enkel med tanke på vindens riktning och styrka idag.


2 kommentarer :

  1. Bra jobbat! Nu har jag beställt en racer så jag hör av mig framöver.
    /Håkan

    SvaraRadera
  2. Bra det! Du hinner väl med några turer innan vintern kommer.

    SvaraRadera