Google+

fredag 20 september 2013

Viktigt meddelande!!!

Tiden har kommit för mina Asics GT-2170 att gå i pension. Idag anlände ersättarna för mitt gamla trogna skopar, ett par helt nya Asics Gel-Kayano 19. Jag ser fram emot ett bekvämt och fint samarbete under kommande träningspass. I samband med att GT-2170 går i pension överlämnar de sina specialgjutna iläggssulor till Gel-Kayano. Gel-Kayano 19 är något högre över foten så det finns mer plats för mina sulor, vilket är bra. Kunde gå ner en halv storlek jämfört med GT-2170.

Asics GT-2170 har varit med mig under två säsonger. Jag skaffade dem våren 2012 när jag började träna inför halvmaran Jämtland på fötter. Jag har räknat lite på det och kommit fram till att vi har sprungit drygt 700 km tillsammans, förmodligen mer eftersom alla träningspass inte är registrerade. De har säkert fler mil i sig men de börjar bli slitna och jag tycker att de förtjänar att gå i pension med lite krafter kvar. Som pensionärer kommer GT-2170 att ägna sig åt trädgårdsarbete och promenader. De kommer dock fortsätta med styrketräning för att inte dega ihop fullständigt. GT-2170 har tjänat mig väl och jag tackar för den här tiden.

Det har inte alltid varit en dans på rosor!

Märkta av all träning!


Nu hälsar jag Gel-Kayano 19 välkomna och hoppas att de är redo för mycket löpning, det kommer inte bli lättare framöver.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar