Google+

lördag 31 augusti 2013

Blod, svett och vinbär!

Efter gårdagens träningspass med löpning och styrketräning kände jag mig ganska oberörd. Löpningen gick lätt och jag kände att jag hade kunnat springa längre, därför tänkte jag att det kanske skulle vara läge för ett långpass idag. Dessutom så laddade jag energidepåerna igår med chips, dipp och öl. Kanske den bästa laddningen på länge. Den funkade idag i alla fall. Jag åt frukost bestående av en rejäl portion havregrynsgröt med en skivad banan. För att undvika strul med magen så nöjde jag mig med det. Sen väntade jag till ca kl 10 innan jag stack ut. Jag hade en förhoppning om att springa långt men tänkte att kroppen fick bestämma, så att jag skulle orka med nåt mer under resten av dagen. Jag gav mig av mot stan, mestadels nedför men med motvind. Jag sprang genom Badhusparken och ut på Frösön där jag tog en kort paus för att ta en bild. Då hade jag sprungit ca 12 km och kände mig relativt pigg, vilket var bra med tanke på att jag hade lika långt hem igen.


Efter pausen sprang jag hemåt igen. Jag valde en annan väg hem som inte var riktigt lika lång men där det är en lång seg uppförsbacke i ca 3 km. Jag hade en liten förhoppning om att jag skulle orka springa 25 km, mest för att det är en bit längre än en halvmara. När jag passerade vägen där vi bor hade jag sprungit 21 km. Jag fortsatte förbi och sprang ett varv runt området men när jag kom till huset hade jag bara sprungit 24, så det var bara att fortsätta och ta en liten sväng till. Som tur var så passerade jag 25 km en bit innan huset så när jag väl kom fram kunde jag stanna med gott samvete. Måste säga att jag är nöjd med dagens insats, men nästan mer nöjd med att min mage inte ballade ur allt för mycket. Med tanke på att jag inte sprungit så många långpass i år så är det kul att det gick bra! Däremot märkte jag när jag kom hem att min högra fotknöl fått stryk av min vänstra fot. Det krävdes ingen Columbo för att räkna ut hur det gått till!


Medan jag var borta hann Anna baka bullar och koka sylt på hallon och röda vinbär. Inte helt fel! Jag drog mitt lilla strå till stacken genom att plocka några svart vinbär från en av våra ganska klena buskar på baksidan. Men det kanske räcker till en burk sylt om jag har tur. Inte helt fel att ha frysen full inför vintern. Nu ska jag försöka slappa som mycket som möjligt resten av kvällen! Kanske fyller på energidepåerna med en Guinness, men bara kanske. I morgon blir det stenhård vila!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar