Google+

lördag 24 augusti 2013

Bättre sent än aldrig!

Veckan började bra och jag genomförde de planerade passen i måndags och tisdags innan det var dags att sticka iväg på en tjänsteresa. Jag lämnade Östersund vid 16-tiden i tisdags och anlände till hotellet vid 21. Precis som jag redan skrivit tidigare så genomförde jag den planerad träningen även i onsdags, löpning på morgonen och styrketräning på hotellrummet innan det blev mat på stan. Så långt har det gått bra. Torsdagen är ju normalt sett en "vilodag" eftersom jag bara brukar cykla till och från jobbet då men eftersom jag var på resa blev det inte ens cyklat. När jag väl kom hem och det var dags att cykla till jobbet i går (fredag) så sket det sig eftersom vi inte lyckades hitta några nycklar så jag fick inte ut cykeln ur förrådet. Det slutade med att jag fick skjuts till och från jobbet. Däremot så sprang jag gårdagens pass på lunchen. Det var tänkt att det skulle vara en lite 3 km-tur men det blev en tur på 6 km rakt ut på närmsta mosse längs ett skoterspår. Det var blött, lerigt och kul! Ett litet försmak på träningen inför Tough Mudder!


I dag var det kettlebell som stod på schemat och det genomförde jag vid lunchtid på uteplatsen på baksidan. Strålande solsken och alldeles lagom varmt. Det är ett perfekt ställe för kettlebell, gott om utrymme och bra underlag. Passet jag körde är det andra av de två som jag växlar mellan: 

Kettlebellpass 2:
Swing, handbyte - 1x30 @ 16 kg
Turkish Get-Up - 2x5 per sida @ 16 kg; 1 min vila mellan set
Clean, dubbel - 2x10 @16 kg
Clean - 2x10 per sida @20kg ()
Press, växelvis - 2x10 per sida @ 16 kg, 1  min vila mellan set
Press - 2x5 per sida @20 kg
Knäböj, kettlebell över huvudet - 3x10 @ 16 kg;1 min vila mellan set
Snatch - 1x10 per hand @ 16 kg, sen 3x10 per hand @ 20 kg, 1x25 each hand with 16 kg; 1 min vila mellan set
Marklyft, enbens - 2x5 per ben @ 16 kg, sen 2x5  per ben @ 20 kg; 1 min vila mellan set

Det här passet tar rejält på axlar och ganska bra på benen. Vilket känns extra bra eftersom det är dags för simtävling i morgon, inom ramen för Familjeklassikern! Det blir simning i öppet vatten i anslutning till campingen i Lit. Det ska bli spännande. Distansen är okänd, men hur svårt kan det va! Den som lever får se! Normalt sett är söndagar en vilodag, men med tanke på att jag missat en del cykling och fredagens styrkepass så kanske simningen kan kompensera lite för det. Annars så kör jag väl ett snabbt styrkepass efter målgång så är det klart!



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar