Google+

söndag 25 augusti 2013

Vila är något man förtjänar!

Söndagar är normalt sett en vilodag för mig, helt fri från träning. Men, man får ju egentligen inte vila förrän allt är gjort. Jag har inte genomfört alla träningspass enligt planen den här veckan så då blev det ingen vila.

Jag var sen ett tag tillbaka anmäld till en simtävling i öppet vatten i Lit. Dagens tävling var den första i familjeklassikern som vi genomför för andra året! Det var en slags utslagstävling där alla fick börja med att simma en sväng på tid, den herre och dam som tog längst tid på sig åkte ut. Efter det möttes de två snabbaste herrarna i ett heat och de två snabbaste damerna i ett heat. Slutligen var det final mellan den snabbaste herren (jag) och den snabbaste damen (Ida, arrangören). Jag tog hem segern så det får jag vara nöjd med! Nu är det alltså bara tre tävlingar kvar av familjeklassikern. 

Eftersom jag inte fullföljt träningen i vecka så var det inte dags för vila riktigt än. Efter simningen bytte jag om och cyklade  till arrangörens middag, ca 15 km, och väl framme bytte jag om igen och sprang 5,6 km. Jag tror att en liten triatlon så här på vilodagen kanske kan få mig att hålla mig till planen i fortsättningen! Nu är jag trött och ska nog sova!  

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar