Google+

tisdag 27 augusti 2013

En man gick in i en järnaffär...

...och frågade "Har ni åskledare?". "Nej" svarade expediten "men vi har blixtlås!". Så där, då har jag lagt mig på en lagom mogen nivå. Den låga nivån beror förmodligen på att jag lider av syrebrist i hjärnan efter morgonens träningspass. Eftersom jag var ganska seg igår efter helgens träning så blev det ingen styrketräning. Som tur är så är det vila från löpning den här veckan, tanken är väl att undvika belastningsskador ifall man inte har sprungit så mycket när man påbörjar programmet (klicka på fliken ovan för att komma till programmen). I vilket fall som helst så är det skönt. Men, eftersom jag inte körde det planerade styrkepasset igår så gjorde jag det innan jobbet istället, efter att ha cyklat dit. Fast innan jag gjorde dagens dos av armhävningar, benlyft och chins värmde jag upp med dagens planerade kettlebellpass. Så nu är jag en aning seg, mestadels i benen, och har ofrivilliga muskelryckningar i vänster axel/arm. Skönt!


Hur ska man då göra för att få ofrivilliga muskelryckningar? Testa följande!

Uppvärmning:
Cykla 13 km
Styrketräning:
Kettlebell 1:
Swing - 1x15  @16 kg
Swing, hand till hand - 1x20 @16 kg
Clean - 2x10 per sida @16 kg
Push press - 2x10 per sida @16 kg
Bottoms-up Clean - 2x5 per sida @16 kg
Windmill - 2x5 per sida @14 kg
Knäböj - 3x10 @ 2x16 kg
Swing, hand till hand - 1x50 @16 kg

Styrkepass:
Armhävningar 5x25
Benlyft 5x25
Chins 3x5

Nu är det bara att testa själv och se om ni lyckas få lite muskelryckningar! Nu är det slut på lunchen och dags att jobba igen innan det är dags att cykla hem! Om ni har tid så kan ni läsa det senaste om miljövänlig pendling här: http://cykelsmurf.blogspot.se/2013/08/sa-jobbar-vi-cyklister-for-miljon.html.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar