Google+

tisdag 13 augusti 2013

Dag 2: Constant Motion

Dag 2 är snart slut. Jag har klarat av dagens träning och nu återstår det lite städning och plockning i hemmet och sen lite slappa framför TV'n. Jag tror till och med att jag kan ha förtjänat någon form av fika. Får se vad det blir, men det lutar åt Banan- och jordnötsglass. Har aldrig gjort eller ätit det förut så det återstår att se om det är nåt att ha. Kan återkomma med ett utlåtande om någon är intresserad.

Dagen inleddes med att jag försov mig något så det blev en snabb frukost idag. Med andra ord så tillagade jag havregrynsgröten i micron på 3 min istället för på spisen, där det säkert tar minst det dubbla. Efter frukosten slängde jag mig på cykeln och for till jobbet. När det var dags för lunch stack jag till gymmet som ligger 100 m från kontoret och rev av ett intensivt kettlebellpass. Tanken är att jag ska försöka klämma in två kettlebellpass i veckan och jag har två olika pass som jag växlar mellan. Idag körde jag pass 1 för första gången och det kändes bra. Inte allt för jobbigt dock så jag får se om jag utökar det något efterhand. När det var färdigjobbat för dagen slängde jag mig på cykeln och trampade hemåt igen. Sammanfattningsvis så har dagens träning präglats av rörelse, i princip konstant rörelse. Inga stillasittande eller statiska övningar. Jag är nöjd med dagens insats och hoppas att det kommer gå lika bra i morgon.

Kettlebellpass 1 såg ut så här:

Swing, tvåhands - 1x15 @16 kg
30 s vila
Swing, enhands - 1x10 per hand @16 kg; 30 s vila mellan sidorna
Clean och Push Press - 2x10 per hand @16 kg
1 min vila
Bottoms-Up Clean - 2x5 per hand @ 16 kg; 30 s vila mellan set
Windmill - 2x5 each hand with 16 kg; 30 s vila mellan set
Knäböj - 3x10 med två 16 kg; 1 min vila mellan set
Swing, handbyte - 1x50 @16 kg

Det var allt för idag. Vad har ni tränat?

Bottoms-Up Clean

Windmill


Titellåt: Constant Motion med Dream Theater

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar