Google+

fredag 30 augusti 2013

Fredagsfys, sen fredagsmys

Idag har varit en ganska splittrad dag. Första halvan spenderade jag hemma eftersom jag vabbade. Vi satt mest i soffan och kollade på tv och film. Det kan vara ganska mysigt att göra det ibland, men jag blev fruktansvärt trött och slö av att inte göra nåt. Höll på att somna på soffan efter lunchen, men lyckades hålla mig hyfsat vaken. När Anna kom hem från jobbet, ca 13:30 hoppade jag in i bilen och åkte till jobbet för att förbereda inför nästa veckas tjänsteresa, till spännande Linköping, igen. Dags för tre dagars utbildning, vilket förhoppningsvis blir början på slutet på ett långt projekt. Hade varit trevligt att slutföra det! Förhoppningsvis så kommer jag få till lite skön träning när jag är på plats. Det blir lättare när det är fler dagar, mer kvällstid att träna på, dessutom börjar dagarna ganska sent, så ett par morgonpass kommer jag nog hinna med.

Men det är ju nästa vecka. Dagens träning klämde jag in direkt när jag kom tillbaka från kontoret och innan middagen. Det tog ungefär 40 min. Jag gjorde en spellista i Spotify bestående av låtar med Slayer, Pantera och Arch Enemy. Jag valde låtar med Slayer och Pantera som låg på mellan 4-5 min och delade av dessa med Arch Enemy-låtar på ca 1-2 min (blev ett par med Slayer där också). 

Sen började jag springa. Jag sprang under de längre låtarna och när det kom en kort låt gjorde jag 25 armhävningar och 25 sit-ups. När jag hade gjort 5 såna "pauser" vände jag hemåt. På vägen hem sprang jag över kalhyggen och geggiga stråk gjorda av skogsmaskiner. När jag sprungit tillbaka hem avslutade jag med 3x5 chins och 3x6 dips. På det stora hela ett ganska skönt pass. Tanken var att simulera ett terränglopp med avbrott för hinder, typ Tough Mudder, fast kortare. Jag har en lite mer långsiktig plan som innebär jag jag ska börja träna mer inriktat mot Tough Mudder efter nyår, men nåt litet testpass då och då skadar ju inte. 

Sammanfattningsvis:
7 km löpning
5 x 25 Armhävningar
5 x 25 Sit-ups
3 x 5 Chins (på lekplatsen)
3 x 6 Dips (på lekplatsen)

Nu när fredagsfysen är avklarad är det snart dags för fredagsmys. Barnen har redan haft sin, glass och Björnbröder. För de stora blir det fredagsmys med chips, dipp och Magnum! Kanske ett glas GT också. Trevlig kväll!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar