Google+

måndag 12 augusti 2013

Working Man

Ok... Då har jag haft "sommarlov". 6 veckors ledighet med familjen. Vi har hunnit med en hel del och det känns skönt. Jag har idag börjat jobba igen och det känns inte alls jobbigt. Jag har självklart tränat en hel del och deltagit i ett par tävlingar. En planerad sedan lång tid och en som jag efteranmälde mig till efter att ha bestämt mig kvällen innan. Den första tävlingen var Vansbrosimningen som genomfördes utan att ha simmat en meter sen i Oktober. Den här gången simmade jag på 51 min, min andra bästa tid. Den andra tävlingen som jag genomförde var Storsjön Runt. En mysig liten cykeltur på 200 km som tog 6 h och 45 min, ungefär. Helt ok med tanke på att jag inte tränat särskilt för loppet utan bestämde mig kvällen innan. I övrigt så har jag sprungit lite under sommaren och tagit några turer med cykeln. Inget mer genomtänkt.

Nu när semestern är slut och jag har börjat jobba igen är tanken att jag ska försöka få till lite mer regelbunden och strukturerad träning. Därför har jag gjort en plan som sträcker sig från idag och hela vägen  fram till årsskiftet. I stort så är planen att jag ska fortsätta cykla till och från jobbet. När det blir vinterväglag kommer jag byta från racercykel till min moddade Skeppshult STC (nån slags standardcykel) försedd med vinterdäck. Förhoppningsvis ska jag kunna cykla även under vintern. Utöver cyklingen ska jag fortsätta springa och öka antalet kilometer successivt. Om jag orkar så tänkte jag även styrketräna, huvudsakligen med kroppen som belastning men även med kettlebells. Det kommer troligtvis bli jobbigt, men förhoppningsvis så går det bra! När vintern kommer så får jag se om jag fortsätter springa eller om jag byter ut något löppass mot skidåkning.

Det huvudsakliga målet med träningen är (förutom beach 2014) att jag förhoppningsvis ska kunna genomföra Tough Mudder om det arrangeras i Sverige nästa år. Det är en tillställning som kräver en del träning tror jag, åtminstone om jag ska klara mig igenom utan allt för mycket besvär efteråt.

Som sagt, idag är första dagen med träning enligt nya planen och dagens träning är avklarad:

Förmiddag:
Cykling 13 km

Eftermiddag:
Cykling 13 km
Löpning 3 km
Styrketräning:
- 4x15 Armhävningar
- 4x20 Benlyft
- 3x3 Chins

Det har regnat mer eller mindre hela dagen så cyklingen, löpningen och chinsen gjordes i ösregn.

Det var dagens träning för min del. Vad har ni gjort idag?

Titellåt: Working Man med RUSH!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar