Google+

onsdag 14 augusti 2013

Dag 3: Cold Sweat

Tredje dagen av första veckan avklarad. Jag har en känsla av att jag kommer tröttna på att räkna dagar. Förmodligen kommer jag som mest orka hålla reda på vilken vecka det är, men än så länge är det inte för mycket för min hjärna att reda ut. I dag testade jag ett annat upplägg än de två tidigare dagarna. I måndags blev det ett pass på kvällen och i går blev det ett pass på lunchen. I dag drog jag av ett pass på Fristilen,  direkt efter cykelturen till jobbet. På så sätt var jag klar med två av tre pass innan kl 0730. Inte helt fel. Dessutom tror jag att träningsverken från gårdagens kettlebellpass blev värre under dagen så jag slapp det värsta under morgonen. Passet jag körde på Fristilen bestod av löpning på band, vilket mycket väl kan vara det tråkigaste som finns. Sista gången jag gör det... hoppas jag. Efter löpningen blev det styrketräning med kroppen som belastning. Själva löpningen fick mig att svettas nåt alldeles vansinnigt vilket ledde till att jag nästan började frysa under slutet på styrkedelen av passet. Det blir lätt så när man är näst intill genomblöt och intensiteten minskar. Antar att jag får se till att hålla högre tempo nästa gång. 

Sammanställning av dagens träning:
FM
Cykling:
- Racer till jobbet13 km
Löpning:
- 3 km på löpband
Styrketräning: 
- 4x15 Armhävningar
- 4x20 Benlyft
- 4x5 Chins
EM:
Cykling:
- Racer hem
Titellåt: Cold Sweat med Thin Lizzy

Det var allt för idag. Nu väntar sängen. Hur mycket har ni andra tränat idag?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar