Google+

onsdag 28 augusti 2013

Lite nytt tjafs och ett träningspass.

Idag fick jag för mig att uppdatera bloggen lite, för att få till lite omväxling. Jag fixade till ett lite annorlunda utseende, tog bort reklamen och lade till två sidor som går att nå via länkarna under rubrikbilden. Just nu finns  det en sida med träningsprogram och en sida med lite filmklipp. Jag ska försöka fylla på sidorna efterhand. Det kan hända att jag delar upp träningsprogrammen på olika sidor om det blir för rörigt, förslag är välkomna! Det var väl det som var nytt.

Idag har jag även tränat lite, oväntat eller hur?! Förutom det sedvanliga cyklandet till och från jobbet så var det idag dags för ett styrkepass. Jag är nu inne på vecka 3 av programmet (som ligger på sidan med träningsprogram) och det börjar bli lite halvjobbigt! Idag gjorde jag följande:

5 x 25 Armhävningar
5 x 25 Magövningar (växlade mellan sit-ups, benlyft och knee-ups)
5 x 5 Chins/Pull-ups

Jag lyckades göra alla armhävningarna men fick ta i lite. Är lite sliten från gårdagens pass. Egentligen borde jag ha en dags vila mellan styrkepassen i det här programmet. Om ni känner er sugna så är det bara att sätta igång med programmet på vecka 1. Alltid kul att göra en massa Armhävningar!

Något som jag är lite sugen på att testa är att träna med klubbor. Det verkar vara jobbigt! Framförallt blev jag sugen på att fixa en egen macebell!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar