Google+

fredag 16 augusti 2013

Dag 5: Take the Time

Då är det äntligen fredag! Dags för mys med familjen och kanske en liten glass. Jag har faktiskt även avklarat dagens planerade träning. Jag har dock inte cyklat idag, mestadels på grund av logistikskäl. Som jag skrev tidigare i dag så gjorde jag ett lite konditionstest i morse vilket jag gjorde i Östersund, men först var jag ut en sväng på Frösön och lämnade av frun på jobbet. Under eftermiddagen hade jag dessutom ett trevligt möte/studiebesök/kafferep (wienerbröd är ganska ok uppladdning) inbokat så det hade blivit lite väl mycket farande. Men, jag har inte avvikit från planen. Enligt planen ska jag nämligen cykla till jobbet 4-5 dagar i veckan.

När jag väl kom hem, efter upphämtning på Frösön och dagis, så åkte övriga i familjen och handlade medan jag passade på att klämma in dagens löp- och styrkepass. Löpturen gick runt området hemma och avslutades vid en lekplats där jag gjorde chins och dips. Lekplatser är oftast perfekta för styrketräning utomhus. Resten gjorde jag inne till tonerna av Dream Theater! Det gäller ibland att ta sig tid att träna. Det behöver inte ta så lång tid, just den här gången tog det nog inte mer än 30 min. 

Löpning - ca 3 km, ca 03:40 min/km
Styrka:
- 3x5 chins
- 3x5 dips 
- 4x15 armhävningar
- 4x20 benlyft

"Take The Time" med Dream Theater


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar