Google+

torsdag 10 oktober 2013

Långväga besök!

Lagom mätt och belåten sitter jag vid datorn och tänker skriva nåt. Har egentligen inte så mycket att komma med idag. Det har blivit en del tränat under dagen, precis som det var tänkt. Cyklade till jobbet i mörkret, men idag provade jag att sätta min pannlampa på hjälmen för att få lite extra ljus. Jag har kört ungefär en vecka med en Sigma Lightster som funkar helt ok. Pannlampan ger mig dock möjligheten att få lite extra ljus precis där jag vill ha det, så att jag ser var vägen tar vägen och inte kör ner i diket. Något som inte är helt orimligt när jag blir bländad av mötande bilar! Jag hade tänkt springa på lunchen men det blev ändrade planer eftersom en jobbgrej dök upp som innebar att jag istället fick ta mig till Lugnvik direkt efter lunch. Jag tog mig dit på cykeln, så klart, vilket innebar att jag cyklade hem men fortsatte några km till. Väl på plats utförde jag det jag skulle göra och hoppade på cykel och trampade hem, bara uppför och motvind. Inte så kul, men det gick. Väl hemma sprang jag en liten tur på 5 km. Det blev alltså en massa konditionsträning idag. I morgon är det dags för lite styrketräning igen!

Vid 16-tiden dök dessutom mina föräldrar upp på besök, de stannar över helgen så det blir en massa trevligt! Utflykter, äta ute samt hopp och lek i största allmänhet. Dessutom så kanske det blir lite röj utomhus också, bärbuskar ska klippas och odlingslotter ska röjas. Gäller att passa på när man har experthjälp på plats.

Slutligen vill jag bara påminna alla läsare att rösta på mig i bloggtävlingen som jag deltar i. Jag kommer forsätta att tjata om detta tills den är slut, så det är lika bra att rösta direkt, ni som inte har gjort det. Sen får ni gärna säga till alla kompisar och hela jobbet att göra det också! Gör en kul grej av det! Gemenskap är bra!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar