Google+

måndag 7 oktober 2013

Gäststugan snart färdig!

Större delen av helgen gick åt till att isolera förrådet som vi har ute på gården. Det sitter ihop med garaget och rymmer lite lagom mycket skit. Vi ställde dit en ny och fin frysbox för en månad sen och eftersom den inte gillar minusgrader så tänkte vi att et kanske var bäst att isolera lite. Jag drog därför iväg och inhandlade lite material i forma av isolering, reglar och skivor. Det gick väl ganska bra, jag han isolera tre väggar (den fjärde är redan isolerad från grannens sida) och delar av innertaket. När taket är ordnat så får vi se hur pass isolerat det är, tänkte skaffa en termometer så att vi kan hålla koll på temperaturen.

"Väggen" in till grannens förråd
Ny isolerad vägg!
Eftersom jag ägnade mig åt isolering hela helgen så blev det inget tränat, så efter en träningsfri helg kändes det skönt att kunna dra igång igen idag. Idag har det blivit cykling till jobbet, ett styrkepass, cykling hem och en löptur på skidstadion. Löpturen var ganska jobbig. Jag gav mig ut på ett trevligt terrängspår som går kors och tvärs på rotiga, leriga och steniga stigar. Det är gaska mycket upp och ner mest hela tiden. Löprundan blev ca 6 km och var nog den jobbigaste på länge. Men det var skönt att komma ut i terrängen lite. När det gäller styrketräningen är jag nu inne på nionde och sista veckan av period 1. Det innbär ingen större skillnad mot förra veckan. Det som är nytt är ett extra set med chins, annars är det samma. Nu tänkte jag ta det lite lugn eftersom jag är ganska seg i kroppen efter den här dagen!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar