Google+

fredag 4 oktober 2013

TGIF! Kontorsstolsputtning kan vara lösningen...

I morse runt kl 0745 slutförde jag veckans tredje och sista BRAK-pass. Det är ganska skönt när det blir fredag eftersom det innebär att veckans träning är näst intill slutförd. För det mesta har det ju gått bra under veckan och alla pass är genomförda. Nån enstaka gång har jag kanske missat nåt pass som jag får försöka ta igen under helgen. Men hittills har det faktiskt inte missats så många pass. Den här veckan har gått bra och bortsett från två missade cykelpass på grund av VAB så har jag slutfört allt annat. Gårdagen bestod helt och hållet av konditionsträning i form av cykling och löpning:

- Cykling: 13 km (till jobbet)
- Löpning: 8 km (på lunchen)
- Cykling: 12,5 km (hem från jobbet)

I dag började jag som vanligt med att cykla till Krokom där jag som sagt körde ett BRAK-pass på gymmet. Jag har precis avslutat vecka 8 av första perioden och just nu så ligger antalet set och reps kvar på samma nivå även under nästa vecka (förutom antalet chins som ökar med ett set):

Vecka 8 (dagens pass):
6x30 Armhävningar
6x30 Sit-ups
2x10 Chins (3x10 nästa vecka)

När nästa vecka är slutförd så är även första perioden avklarad vilket innebär att jag veckan därefter ska påbörja period 2. Den inleds med två veckor som är snarlika de sista veckorna i period 1. Det som skiljer är att det är 5 extra sit-ups per set och att det tillkommer en ny övning i form av dips. Jag är lite osäker på hur jag ska reda ut det med tanke på att gymmet saknar en riktig ställning för att göra dips, men jag hittar nog på nåt. Förutom att BRAK-passen kommer bli jobbigare så kommer även löpningen att ökas på. Det i kombination med att jag antagligen snart måste byta till den tyngre cykeln med dubbdäck leder nog till att jag kommer bli väldigt trött i benen. Men det ska nog gå bra, det finns ju hjul på kontorsstolen så jag kan ju alltid kontorsstolsputta mig fram på den under arbetsdagarna.


Avslutar med en dimmig bild... mycket dimma nu. Men så kan det vara!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar