Google+

fredag 11 oktober 2013

Friluftsdag!

Nu är jag nyss hemkommen från en god middag på Innefickan. Var ute och åt med frun och mina föräldrar, riktigt god mat. Det blev till och med en IPA från Jämtlands bryggeri till maten, också gott! Det har överlag varit en bra dag med lite av varje på schemat. För det första har jag varit ledig idag. Jag började dagen med att skjutsa frun till jobbet och lämna vår bil på verkstan för att fixa AC'n, något vi inte gjorde i somras när den verkligen behövdes. Men så kan det vara. När jag kom hem igen körde jag dagens styrkepass, det sista i period 1. Nästa vecka påbörjar jag alltså första veckan av Period 2. Spännande! Efter det blev det en utflykt till Tysjöarna med korvgrillning och lite fågelskådning. Det är ett trevligt ställe för en smidig utflykt. Från parkeringen var det bara 1 km promenad på en rejäl träramp för att komma till grillplatser. Riktigt trevligt, speciellt eftersom jag fick elda, alltid kul!


Idag har jag även fixat till sulorna som jag ska testa åt jogg.se. De fick sig några minuter i ugnen för att mjukas upp innan de åkte ner i skorna. Sen var det bara att ta en lite promenad på 5 min så var de klara. När de väl var formade efter mina fötter tog jag en kort löprunda för att testa dem. Första intrycket är inte helt positivt. De låg bra i skorna och kändes relativt sköna, men efter att ha sprungit en gång med dem så tycker jag dock inte att de gav lika mycket stöd i hålfoten som mina andra sulor. Mina andra är dock formgjutna efter mina fötter så de bör ju sitta bättre än något annat. Däremot så är de troligtvis bättre än originalsulorna. Jag ska fortsätta använda dem och se om det bara var idag som fötterna var lite känsliga eller om det är sulorna som inte håller måttet. Om det är nåt specifikt ni undrar över gällande sulorna så passa på att fråga, så ska jag försöka svara. Trevlig helg!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar