Google+

onsdag 16 oktober 2013

Vilodag med älgar och lingon.

Ännu en dags vila. Vila i mitt fall innebär visserligen inte fullständig inaktivitet, jag har ju ändå cyklat till och från jobbet. När jag gick upp i morse märkte jag att det var minusgrader ute och ganska rejält med frost. Jag tyckte därför att det kunde vara läge att ta vintercykeln, den som har dubbdäck. Den är ganska mycket tyngre och mer tungtrampad är min racer så det blev kanske inte så vilsamt. Men jag har ju faktiskt inte sprungit eller styrketränat idag, så det är ju mer vilsamt än vanligt.

Väl hemma efter en dags arbete for jag genast iväg med svärfar för att försöka plocka ihop lite lingon. Det var en kort med trevlig tur. Vi hann se fyra älgar och plockade därefter två hinkar med lingon. De var en aning mosiga, men de blir säkert goda rårörda eller som sylt. Vinterns raggmunkar och blodpuddingar kommer få fint sällskap!

Älgar, jag lovar!
Älgens återkomst!
Lingon (och en del annat skräp också)
Nu ska jag nog hitta på nåt vettigt, som att ligga i soffan och trycka i mig chips. Är man "förkyld" så är man.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar