Google+

tisdag 15 oktober 2013

Rast, vila på stället!

Eftersom jag kände mig en smula vekare i morse jämfört med igår så vilar jag idag. Tänkte jag skulle ge kroppen en dags lugn och ro för att se om mina luftvägar vill piggna till. Jag känner mig inte särskilt sjuk, men eftersom jag vaknade med en trevlig basröst och lite rosslig i rören så tyckte jag att det var lika bra. Förhoppningsvis känns det bättre i morgon så att jag kan fortsätta träna, ett litet BRAK-pass borde jag ju kunna köra i alla fall.

I brist på annat att skriva om tänkte jag ta upp en grej. Jag har länge ansett mig vara en nörd. Eller i internationella sammanhang en nerd, som det så fint heter på engelska. I vissa fall används även ordet geek. Nerd och geek verkar i Sverige oftast klumpas samman till nörd. Men, för inte så längesen upptäckte jag att det tydligen är skillnad. Innan vi fortsätter så tycker jag att ni ska titta på det här klippet.


Bland annat verkar det som att en skillnad mellan geek och nerd är att en geek har ett fungerande socialt liv. Annars verkar det hänga ganska mycket på vad man är besatt eller intresserad av. Om ni sitter och funerar på om ni är geek eller nerd så kan ni ta en titt på bilden nedan och se ifall ni kan göra en bedömning. Kommentera gärna om ni är geek eller nörd, eller kanske inget av det.

För min egen del så verkar jag vara mer år geek-hållet, fast med en del nerd-tendenser. Förhoppningsvis är det en positiv blandning.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar