Google+

tisdag 23 september 2014

Smoke on the water!

Ny vecka och nya tag. Det är med relativt lätt träningsvärk jag skriver detta inlägg. Hade gärna haft mer, men det är lite svårt att landa in på rätt vikter när det är nya övningar. Det blir lite prov och försök i början. Men det ska nog bli ordning på intensiteten framöver.

Det dags för övningsbyte igen nu när jag kliver in i vecka 7 av 12. Jag har kört två pass hittills, igår och idag, och det är inga direkta konstigheter. Jag kommer lägga de kommande veckornas program under träningsprogram snart. Jag har dessutom ändrat om den sidan lite så att den är lite mer överskådlig. Nu finns det länkar till respektive program. De två senaste passen kommer här:

Mån:
Knäböj 5x5
Halva marklyft 5x5
Pull-ups 4xMax
Crunches i kabelmaskin 5x10
Hängande benlyft 5x10

Tis:
Bänkpress 5x5
Framåtlutad hantellyft 4x10
Hantellyft åt sidan 4x10
Hantellyft framåt 4x10
Kabelcurls 5x10
Tricepspress, rak stång 5x10

Jag körde curls och tricepspress som superset med ganska kort vila. Det tog riktigt bra. Måndagens pass gav träningsvärk i övre ryggen och insida lår. Nu väntar jag på att få träningsvärk i bröst, axlar och armar. Får helt enkelt vänta och se hur det tog.

Utöver styrketräningen så har jag cykelpendlat de senaste två dagarna. Det har blivit mycket kallare de senaste dagarna och idag var det -3 när jag trampade iväg. Frost på gräs och buskar, men marken var torr och frostfri, mer eller mindre. När jag kom till Krokom så var det några fläckar med frost och faktiskt is på en vattenpöl. Det börjar snart bli dags att kränga på vinterdäcken. Jag har lite planer inför vinterns cykelpendling, men det spar jag på till ett annat inlägg.

Från morgonens cykeltur till jobbet. 

Smoke on the water!



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar