Google+

måndag 9 maj 2011

Run to the hills!

Då är lunchen avklarad. 30 min löpning och styrketräning avrundat med 30 min energiintag! Bra fördelning. Hade det inte varit för idiothundägaren och hans hund hade jag säkert kunnat slipa tiden med någon minut. Idiothundägaren hade inte kopplat sin hund, så när jag sprungit förbi och kommit 400m så dök hunden upp hoppandes och skällandes vid min sida. Jag stannade och tittade på hunden som tittade förvirrat på mig innan den vände och sprang tillbaks till sin idiotägare. Idiothundägaren var helt oberörd, 400m bakom på stigen. Hade det inte varit för att jag inte ville avbryta passet hade jag nog förklarat för honom vad jag tyckte om honom som människa. Nog om det. 
Som sagt, löpning upp över två kullar. På toppen av den andra stannade jag och körde lite styrketräning:
- 5x20 armhävningar
- 5x20 sit-ups
Efter dessa övningar ramlade jag kontrollerat ner för Önebergets branta sida och återvände till kontoret. 

Under passet lyssnade jag på i stort sett hela Caress of Steel av RUSH, allt utom halva Fountain of Lamneth! Kanske inte den bästa musiken för träning, men det får mig att tänka på annat än tröttheten!


Ha en fortsatt trevlig dag!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar