Google+

måndag 16 september 2013

Sammanfattningsvis... lite ordbajsande

Tänkte passa på att summera de senaste fem veckorna. Borde egentligen ha gjort det igår, idag är ju första dagen på planens sjätte vecka. Igår, eller egentligen i lördags, avslutade jag den femte träningsveckan och har således passerat halvvägs genom första perioden på nio veckor. Därför kommer här en sammanställning av mina träning de senaste fem veckorna (12 aug - 15 sep):

Konditionsträning, totalt:
Cykling: 370,8 km
Löpning: 98,2 km

Styrketräning:
BRAK (3 pass/vecka) totalt:
- Armhävningar: 1680 st
- Sit-ups: 1740 st
- Chins: 174 st

Kettlebell (1-2 pass/vecka):  7 pass á 30-40 min

Hade jag haft några vettiga bilder som visade någon form av fysisk förändring hade jag ju kunnat lägga in de här, men jag tror för det första inte att någon vill se något sånt och för det andra tror jag inte det syns nån skillnad. Men man vet ju aldrig, konstigare saker har ju hänt.

Än så länge har jag lyckats hålla planen. Det har inneburit att jag har tränat i princip varje dag. Några veckor har cyklingen uteblivit de dagar som jag har varit bortrest eller har behövt ta bilen av logistiska skäl. Vädret börjar bli otrevligare nu när hösten kommer. Idag regnade det men det gick bra att cykla ändå, blev genomblöt om fötterna, men det ska jag nog ordna till. Det som blir den riktiga utmaningen är att fortsätta cykelpendla när vintern kommer. Är inte säker på att det kommer gå, men det märks. Nu gäller det att ta tag i de återstående fyra veckorna av period 1. Självklart har jag påbörjat vecka 6 redan idag! Än så läge har jag hunnit med följande:

Cykling: 13 km
BRAK:
- 6 x 25 Armhävningar = 150 st
- 6 x 25 Sit-ups = 150 st
- 2 x 8 Chins = 16 st

Det som återstår för dagen är cykelturen hem och en liten löprunda på ca 3 km. Det ska nog gå att klämma in! Först ska jag ta med Maj till simskolan, direkt efter middagen (som jag lagade igår). Det får kanske bli en tur efter att barnen har gått och lagt sig. Förhoppningsvis kommer mina nya skor idag, beställda från www.wiggle.co.uk. Nu tycker jag att ni ska ut och röra på er, om ni inte redan har gjort det. Kommentera gärna vad ni gjort eller om ni tycker nåt om mitt upplägg! Alltid bra med feedback!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar