Google+

måndag 17 november 2014

Äntligen måndag!

Helgen har varit god och måndagen likaså. I lördags gav jag mig ut på en löprunda, den första på ett par veckor. Jag springer inte under veckorna nu, utan det blir styrketräning och cykelpendling. Cykelpendlingen har det inte blivit så mycket av de senaste veckorna men jag hoppas komma igång med det igen. det passar ganska bra nu när det nya styrketräningsprogrammet är inne i en mjukstartsfas.

Som sagt, i lördags sprang jag. Jag hade en förhoppning innan jag gav mig ut att det skulle bli ett långpass. Inte lika långt som i somras när jag sprang lite mer regelbundet, men över en timmes löpning i alla fall. Det gick bra och jag lyckades skrapa ihop 15 km. Det kändes helt ok uthållighetsmässigt och magen var på min sida. Däremot fick jag lite ont i ett knä, men efter en kort promenadpaus så kunde jag fortsätta hela vägen hem. Jag var ute i ca 1 h 15 min. Resten av dagen var jag väldigt trött, så det var skönt att det enda som stod på schemat var tårtkalas!

I dag påbörjade jag vecka 2 av Madcow 5x5, efter att ha cyklat till gymmet. Det blev knäböj, bänkpress och skivstångsrodd. Det gick ganska snabbt idag också eftersom det är relativt lätt i början. De tyngsta setten känns ganska tunga, men jag har inga problem att klara av det. Efteråt kände jag mig inte särskilt sliten, men passen blir ju tyngre så det lär väl komma.


I eftermiddags blev det lite överraskningsfika i form av en väldigt god choklad- och guinneskaka. Inte alls fel! Perfekt som uppladdning inför cykelturen hem, i motvind.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar