Google+

fredag 25 oktober 2013

Driven! Min tur att köra!

Efter en tids irriterande förkylning, som aldrig riktigt bröt ut, verkar det som att jag kanske har blivit av med den. Det har åtminstone inte blivit värre. Jag har tappat några pass de senaste veckorna, mestadels cykling men även ett par styrketräningspass. Den här veckan har dock varit en återgång till det normala (normalt för mig i alla fall). Idag var första gången på länge som jag dessutom vaknade innan klockan ringde och kunde få en tidig start. Det känns skönt att känna drivet igen och att det är jag som kör och inget annat som styr.

Den här veckan har det blivit cykling till jobbet två gånger, vilket är inom ramen för planen när det gäller cykling på Stålhingsten. Den är tyngre att cykla så det är nog rimligt att inte cykla lika ofta när väder och underlag kräver dubbat. Tror att planen säger två till tre gånger i veckan när den cykeln är i bruk. Dessutom ökar distanserna som ska löpas så det blir nog en lite mer lagom stegring på det här sättet.

Idag tog jag faktiskt bilen till jobbet, kände att det kunde vara skönt att vila benen under dagen. Jag kom tidigt till gymmet och var ensam i princip hela passet, inte helt fel. Jag fick gott om plats vid chinsstången så att jag kunde göra mina set utan att vara i vägen.

Här händer det. Armhävningar på golvet, sit-ups på mattan, chins med stången och dips vid bänkarna.
Idag hände följande:
6x30 Armhävningar
6x35 Sit-ups
3x10 Chins
3x20 Dips

Ikväll tänkte jag springa en lite sväng på ca 6 km, sen är det dags för fredagsmys! Ha en bra dag!

Driven - Rush!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar