Google+

söndag 27 oktober 2013

Snart måndag, äntligen!

Då är helgen snart slut och i morgon är det måndag igen. Skönt att påbörja en ny träningsvecka med stegring i träningen. Helgen har varit ganska lugn, lite cykelmek och lite kettlebellträning igår, och idag har jag krattat löv och sprungit. Löpningen gjorde jag direkt efter att jag klev upp i morse, en liten sväng på 5 km innan frukost. Ganska trevlig start på dagen. Ytterligare ett tillfälle att prova sulorna inför den kommande recensionen. Det intryck jag fick vid första turen hänger fortfarande kvar. De känns helt enkelt inte tillräckligt uppbyggda för mina fötter. Antagligen har jag lite för höga fotvalv för just den typen av sula (lågt till normalt fotvalv) och sen är jag van vid mina andra sulor som är exakt formade efter mina fötter. Sulorna jag har fått prova nu är helt platta framtill vilket inte känns så bekvämt. Om det ger några problem i långa loppet vet jag inte än, jag måste nog springa under en längre tid för att få svar på det. Jag ska springa en gång till innan utlåtandet men jag tror inte att det helt plötsligt kommer kännas bättre.

Hur som helst, nu är de två första mysveckorna av Period 2 av BRAK-programmet (Navy SEAL) slut vilket innebär att det blir lite värre i morgon. Det ska bli intressant att se hur det går när jag ska försöka reda ut följande upplägg:

10x20 Armhävningar
10x25 Sit-ups
4x10 Chins
10x15 Dips

Spontant så tror jag att ökningen av dips kommer göra armhävningarna vansinnigt jobbiga, vad tror ni?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar