Google+

måndag 16 mars 2015

Styrketräning och Hello Kitty!

Dags att sammanfatta förra veckan. Det blir lite av varje. Renovering, styrketräning och tips på läsning för er som vill komma igång med löpningen. Börjar med en spännbild! Det känns som en så dag idag!

GetBig!

Det har varit en produktiv vecka. Hemma har vi ägnat oss åt renovering av ett rum, vilket har varit ganska jobbigt. Senare kvällar än vanligt och arbete som jag inte direkt är van vid. Men det har gått bra. Alla är nöjda med resultatet. Det är inte direkt träningsrelaterat, förutom att träningen gjorde det hela lite jobbigare. Men det var det värt. Vill ni inte se renoveringsbilder så får ni scrolla förbi. 

Jag ska vara kortfattad. Vi tapetserade om ett rum och byggde loftsängar. Det blev enligt bilden. Kanske kan gå in mer i detalj i ett eget inlägg, om intresse finns.

Riddarborg med kokvrå och bäddsoffa. Virkad Hello Kitty.


Jag har även tränat och lyckats genomföra de fyra styrketräningspass som programmet föreskriver. Den här veckan var dessutom den tyngsta av veckorna. Men det gick bra trots att renovering gjorde mig lite tröttare än vanligt. Utöver styrketräningen blev det cykelpendling två dagar. Jag försöker komma igång med det igen efter en månads uppehåll. Den här veckan är styrketräningen lite lugnare, så då passar jag nog på att cykla så mycket som möjligt.

Fredagens benpass blev det bästa på länge. Jag har varit ganska seg ett tag på grund av förkylningar och annat så jag har inte riktigt orkat köra så hårt. I fredags gick det bra. Det slutade med fosterställning i benpressen. Kanske inte helt nödvändigt, men det kändes bra.


Idag påbörjade jag Vecka 4 enligt 531-programmet. Vecka fyra är en lättare vecka. En slags återhämtningsvecka innan det börjar om igen nästa vecka. Dagens pass bestod av militärpress, dips och chins. Det finns tyvärr ingen dipsställning på gymmet, så jag fick fixa en egen lösning. Funkar i nödfall.

I helgen fick jag två artiklar publicerade på GetBig.se. De handlar om löpning och hur du som nybörjare kan göra för att komma igång. Jag hoppas att det kan vara till nytta för någon. Nu ska jag ta tag i den här måndagen! Ha en bra dag!

Kom igång med löpning - Del 1
Kom igång med löpning - Del 2

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar