Google+

tisdag 28 januari 2014

Dagen i stort

Inte så värst pigg idag. Tog bussen till jobbet idag, av logistiska skäl. Den uteblivna cykelturen har väl gjort att jag missat en massa frisk luft som kanske hade väckt mig. Hur som helst så inledde jag dagen med ett pass på gymmet. Ingen mening att låta kroppen få bestämma. Körde det långa BRAK-passet idag. Det kan vara ett ganska jobbigt pass att köra direkt på morgonen innan kroppen vaknat ordentligt. Idag gick det ganska bra. inget vidare tempo, men jag tog mig igenom det. Kändes faktiskt lättare än förra gången.

För er som inte orkar leta upp programmet så ser det ut så här:
Set  Reps Övning
3 25 Armhävningar
3 15 Dips
3 10 Chins
3 10 Ryggresningar, med "simtag"
2 12 Hängande knälyft, vänster/höger
2 12 Hängande knälyft, raka
2 12 "8-count body builders"
2 12 Utfall
4 25 Crunches, böjda ben
4 25 Benspark, på mage
3 15 Knäböj
3 10 Chins, brett grepp
3 15 Bålrotationer
3 10 Pull-ups, sida till sida

Resten av dagen är det utbildning på jobbet som gäller. Kurs i en spexig standard med en ännu spexigare bokstavs- och sifferbeteckning. Kan nog bli bra, om jag lyckas hålla skärpan uppe. Jag hoppas att kursen inte drar ut på tiden eftersom jag ska hämta på dagis idag, därav bussturen. Vill helst undvika att barnen får vara längre än nödvändigt på dagis. Känns lite som att när man hämtar efter 16 är det öde. Undrar när vanligt folk jobbar egentligen?

Förhoppningar inför dagen:

  1. Fika på förmiddagen 
  2. Fika på eftermiddagen
  3. Bra kurs.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar