Google+

fredag 12 februari 2016

Fredagsfys före fredagsmys

Äntligen fredag! Snart måndag med andra ord. Bara ett träningspass kvar den här veckan, inte utan att man blir lite ledsen i ögat. Fredagar innebär för mig styrketräning, lite tyngre än de andra dagarna dessutom, #heavyliftingfriday med andra ord. Det innebär också en liten förhoppning om att det ska finnas nåt litet gott på gymmet när jag går dit på lunchen. På Fristilen i Krokom brukar det nämligen vara träning för de lite äldre under förmiddagen, och jag tror att de brukar få sig en skvätt kaffe och en kaka efteråt. När jag kommer dit lite senare brukar det ibland stå kvar lite kakor. Riktiga kakor alltså, inte bitar av proteinbarer eller nån sån där gluten-, socker- och fettfri ursäkt till kaka. Riktiga kakor som gör gott för min själv. Jag tycker det är ganska trevligt. Det kanske är ovanligt på ett gym dit folk ofta går för att bli ett hälsosammare jag, gå ner i vikt eller bli av med sötsuget. Men tyvärr är det väl så att frestelserna finns överallt och du måste lära dig att motstå dem. Kan du inte hålla dig borta från att ta en kaka på gymmet när du bestämt dig för att sluta, så fixar du det nog inte i andra situationer heller. Den mentala träningen är lika viktig. Dessutom tycker jag att det känns sunt och avslappnat på nåt sätt att de bjuder på fika. Inte så där fanatiskt som det lätt kan bli annars, med skuldkänslor och dåligt samvete, som ofta leder till fler och större snedsteg.

I alla fall. Idag fanns det geléhjärtan på gymmet. Jag genomförde passet utan större problem. Därmed inte sagt att det var lätt. Det var tungt och det känns som att jag snart har nått taket för vad jag fixar den här svängen. Det är snart dags att backa och ta sats igen.

Nästan klar med dagens knäböjande

Cookies and whey!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar