Google+

onsdag 10 februari 2016

Proteinbar från DELICATO!!! Del 2



Stora nyheter! Som om det inte var tillräckligt lysande med deras proteinbarer med smak av punchrulle och chokladboll har Delicato nu lanserat smaken Hallongrotta!!! Deras kamp för att slå sig in på kosttillskottsmarknaden går vidare. Visst är det härligt med innovationer som låter oss tränings- och hälsofanatiker passa in runt fikabordet.

Som det kakmonster jag är blir jag först lite glad. Men efter en stund landar jag i att en kaka är en kaka och en proteinbar är en proteinbar. En proteinbar är för mig en nödlösning då jag av olika själ inte kan få i mig riktig mat, men ändå vill få i mig tillräckligt med protein. Huvudsyftet är inte att äta nåt gott, unna mig en fika. Är jag sugen på en kaka så äter jag en kaka. Har jag inga kakor så bakar jag, många kakor, och äter... många kakor. Har lite svårt med självdisciplinen på den punkten, sockerknarkare som jag är. Risken är, för min del, att om jag äter en proteinbar som smakar hallongrotta så blir jag påmind om hur hallongrottor smakar (förmodligen eftersom proteinbaren inte smakar riktigt rätt) och vill ha riktiga hallongrottor.


Den här proteinbaren innehåller 27% protein (knappt 15 g/bar), vilket är en hel del mer än en hallongrotta, eller två (ca 1 g/kaka från vetemjölet). Proteinbaren är dock inte sockerfri. Det är en smidig lösning för dig som vill ha något som smakar kaka men innehåller mer protein. Men det går lika bra att äta en riktig hallongrotta och ta en proteinshake till, eller ett par glas minimjölk. Det blir inte exakt samma näringsinnehåll, men inte långt ifrån. Skillnaden är att proteinbaren är i lite smidigare format med bättre hållbarhet. En riktig hallongrotta är dock förmodligen godare. Så i slutändan handlar det nog mest om syftet. Är du ute efter ett snabbt och smidigt mellanmål med spännande smak, och är typen som gillar proteinbarer, så funkar troligtvis Delicatos Proteinbarer med kaksmak. Är du sugen på fika så ät en riktig hallongrotta, punchrulle eller chokladboll och skölj ner den ett par glas mjölk eller lite proteinpulver. Man får göra som man vill, det säger Birger*.

Läs mer! Proteinbars från Delicato (äldre inlägg)

*Birger, det lilla storsjöodjuret. Äter prinsesstårta till frukost. Bra inställning.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar