Google+

måndag 22 februari 2016

Gott och blandat

Det är måndag och jag är ganska trött. Det har varit en riktigt bra helg, kanske lite kort bara. I lördags var det sånt där riktigt skitväder, ett par minusgrader, snö och vindar på 10-12 m/s. Perfekt väder för att sitta inne och mysa i värmen, kolla på film och fika.

Så hade väl en normalt funtad person tänkt. Jag stack ut och körde långpass. Vad annars? Det var ju lördag. Jag tänkte att jag kan ju börja i motvind och få medvind på vägen tillbaka. Jag började med att springa utför i motvind, men det var ganska tungt ändå. I början av turen stannade jag för att knyta om skorna. Jag stoppade tidtagningen och glömde starta igen när jag fortsatte. Jag märkte det efter ett par km och startade igen. Klockan tog upp mätningen igen där jag var, men hade tappat den sträcka som jag sprungit utan. Efter det hade jag ingen riktig koll på hur långt jag sprungit, så jag fick gissa. Jag sprang lite längre än föregående pass innan jag valde jag att vända och springa tillbaka i medvind. Jag undvek uppförsbacken och höll mig nere längs Storsjön. Det dumma med det var att jag fick ta hela stigningen på slutet, varav en hel del i motvind. Jag gick en del. Dessutom hade jag som sagt dålig koll på exakt hur långt jag hade sprungit, men jag gissade att jag sprungit 2 km som inte var registrerat. För att undvika att springa för kort räknade jag med 1,5 km. Jag sprang tills klockan visade 17 km och nöjde mig. Helt slut. Det visade sig att jag hade sprungit 19 km. 1 km mer än planerat, så det var ju felräknat åt rätt håll. Men det var en löprunda som tog på krafterna. Som tur var kunde jag ta en återhämtningsöl på kvällen.

Återhämtning slutförd

Rundan enligt Jogg






Resten av helgen ägnades åt återhämtning och hopp och lek med familjen. Östersund har en väldigt fin vinterpark nere vid Storsjön där det finns en stor snöborg, en åkbacke, isbanor, lekplats, mat, fika och massa annat skoj. Ungarna lekte och jag försökte hänga med. När vi kom hem var jag helt slut. Jag var dock tillräckligt pigg för att på begäran sminka tjejerna till sina stora idoler, Starchild och Catman!

Starchild och Catman

Förra veckan klämde jag även till och klarade av 5x140 kg i bänkpress. Det känner jag mig väldigt nöjd med. Den här omgången av Madcow har kommit till sitt slut. Jag har nåt upp till vikter som jag inte klarar av så nu är det dags att kliva tillbaka lite, börja om och ta sats.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar