Google+

måndag 8 februari 2016

En helt vanlig måndag

Äntligen måndag igen! Bästa dagen på hela veckan, eller hur? En hel träningsvecka att se fram emot. Det är bara att gå ut hårt och sen går det av bara farten. Förra veckan började med två dagars VAB, och jag hamnade efter lite. Det ledde till att jag körde mina tre styrketräningspass onsdag, torsdag och fredag. Löpning tisdag och torsdag kväll. Långpass på lördagen. Det tog ganska bra på benen, som var trötta och sega under lördagens långpass. Styrketräningen börjar bli ganska tung nu. Det är inte så många repetitioner egentligen, men varje pass innehåller ett tungt set per övning. Det är knäböj varje pass, så tre dagar på raken är inte direkt optimalt.

Min träning vecka 5 (www.jogg.se)

Från www.jogg.se

Jag hade ju kunnat köra långpasset i söndags och fått en vilodag, men då hade jag inte fått vilan inför den här veckan. Hur som helst så gick det bra. Benen var tillräckligt pigga i morse när jag körde veckans första pass. Jag är inne på vecka 7 av Madcow och det börjar bli vikter som jag inte varit uppe på tidigare, när det gäller 5 reps. I alla fall inte på ganska länge.

Dagens pass såg ut så här:

Knäböj:
5x62,5 kg
5x72,5 kg
5x85 kg
5x105 kg

Bänkpress:
5x52,5 kg
5x62,5 kg
5x70 kg
5x80 kg
5x87,5 kg

Stångrodd:
5x45 kg
5x52,5 kg
5x60 kg
5x67,5 kg
5x75 kg

Som ni ser på ovanstående bild är tidsfördelningen mellan styrketräning och löpning ganska jämn. Framöver kommer dock löpningen ta en större andel av träningstiden. Än så länge bygger jag upp totaldistansen successivt. Nu är det bara att fortsätta med träningen resten av veckan! Hur ser er vecka ut?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar